week 2

10 maart 2016 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Xin chào tất cả ( Hallo allemaal )

Inmiddels is er weer een week voorbij. Een vooral leerzame week voor mij. Vrijdag 4 Maart was de 1e dag in Nha Trang. Heerlijk een dagje aan het strand. Ik had al snel een leuk plekje gevonden waar meer mensen waren die ook alleen waren. Een mooie tent midden op het strand. Al heel snel kwam ik aan de praat met een meisje. Oorspronkelijk kwam ze uit Nederland maar Nederlands praten kon ze niet meer. Ze woonde er tot haar 4e. Nu woont ze tijdelijk in Vietnam omdat haar vriend DJ is. Haar vriend was zich aan het voorbereiden voor een feest vanavond en zo bracht ik de dag door met haar. Ze gaf me heel veel tips over Vietnam. Zelf was ze niet gek op dit land en overtuigde me ook gauw om eerder naar Thailand te gaan. Thailand was 1 van haar mooiste reizen die ze ooit had gemaakt. Rond 6 uur zijn we wat gaan eten en nodigde ze me uit voor het feest die avond. Daar stond ik dan met Sanne en haar vriend George. Heel gaaf want we hadden VIP plekken. George draaide vooral techno en dance en dat is precies wat ik leuk vind. Een hele leuk avond dus ! De volgende dag vertrokken ze weer waar ik juist net vandaan kwam. ( Ho Chi Min City ) Zaterdag besloot ik weer lekker naar het strand te gaan. Een hele dag niks :) Ook regelde ik deze dag me trein kaartje voor de volgende dag. Alleen de nachttrein was nog beschikbaar. Heel spannend want dit zou me 1e keer zijn. Zondag nog hele leuke mensen uit Amerika en Canada ontmoet. Vlak voordat ik de trein nam besloten we de taxi samen te nemen naar het station. Ook zat ik in het zelfde cabine als hun. Ze hadden genoeg wijn, bier en chips ingekocht zodat we een leuke avond zouden hebben. De trein vertrok om 8 uur en rond 11 uur zijn we gaan slapen. Ik heb zelf geen oog dicht gedaan maar dat maakt niet uit haha. Uiteindleijk stapte ik in Da Nang uit en gingen zij door naar Hoi An. Van maandag tot Woensdag had ik besproken. Ik zat echt in een super modern en leuke Hostel. Ook hier heb ik hele leuke mensen ontmoet waaronder de eigenaars. Ze waren Italiaans en dus hadden we het direct over het eten. Iedereen die mij kent weet hoe erg ik van Italiaans eten houd. Dinsdag met 2 meisjes uit Hong Kong de stad verkent en zoveel mogelijk eten geprobeerd. Super leuke dag ! Woensdag nam ik het vliegtuig van Da Nang naar Hanoi. 1 uur en 15 minuten was het vliegen, super kort. Dus dit weekend zit ik in Hanoi. Vandaag ( donderdag 10 maart ) heeft het bijna de hele dag geregend en heb ik even de stad bezocht en voor de rest even lekker series gekeken. Ook dat hoort bij reizen, je even terug trekken en chillen. Morgen ga ik verschillende tempels bezoeken en leuke marktjes. En na veel gebeld te hebben met het reis bureau en thuis, heb ik kunnen regelen dat ik zondag al naar Bangkok vlieg. Super veel zin in!

1. Mister wind dude:
    Klinkt goed dude...
  2. Jannie olthof:
    hallo weer een heel mooi verhaal gerald op naar week 3 liefs opa en jannie
  3. Margriet:
    10 maart 2016
    Nou wat een eerste week heb je ook gehad! En mooi dat het nu zo goed gaat, en dat je leuke mensen hebt ontmoet
    Dikke kus van je moedertje❤️