Koh Phagnan & Koh Samui

29 maart 2016 - Ko Samui, Thailand

Ander eiland, nieuw verhaal.

Inmiddels zit ik vandaag ( 4 april ) op het mooie eiland Koh Samui, maar ik begin bij  het feest eiland Koh Phagnan. Op 21 maart zijn we met een groep van 5 man vertrokken naar Koh Phagnan om eigenlijk te gaan feesten. Op dezelfde dag hadden we direct een jungle party. Een en al gekkigheid. Midden in de jungle helemaal los gaan op chille muziek. De DJ staat te draaien in een levensgrote tijgerkop en overal worden vuurshows gegeven. Eenmaal terug in het hostel was het 6 uur s'ochtends. Direct wezen slapen want ik was echt kapot. 3 uur in de middag werden we allemaal wakker en besloten we te gaan ontbijten, maar we waren zo moe dat we rond 5 uur weer op bed zijn gegaan. Rond 8 uur gingen we naar een super leuke markt toe. Op deze leuke markt kon je bij alle kraampjes wat eten verzamelen en dan in een grote zaal lekker zitten. Eenmaal na het eten was het bijna zover. Al zolang verheug ik me hier op en je moet het gewoon gedaan hebben. Vanavond het is het FULL MOON party ! Eerst lekker indrinken bij ons hostel en ons met neon verf bekliederen haha. Het was echt 1 van de leukste avonden tot nu toe, en ik kan oprecht zeggen dat ik nog nooit zo'n gaaf feest heb gemaakt als dit. Je moet je voorstellen, een strand van bijna 2 kilometer en overal waar je kijkt zijn mensen. Verdeeld over het strand stonden meerdere DJ'S met een eigen genre. Lekker wezen dansen tot in de vroege morgen. Ik had in Nederland al filmpjes gezien van mensen op de full moon party,die gingen touwtje springen. Niet zomaar, want het touw stond dood normaal in vuur en vlam. Ik dacht dit moet ik doen. Ik ga niet eerder terug voordat ik dit mee gemaakt heb. Gelukkig vond het om 6 uur s'ochtends. Wat een kick was dat ! super gaaf. Ook de volgende dag lekker uitgeslapen tot 4 uur want ik lag er pas in om 8 uur. De volgende dag vertrokken we naar Koh Samui. Dat is het leuke aan Thailand. Je hebt zoveel eilanden en elk eiland is weer anders. Op dit eiland zouden we 2 nachten met ons 5e door brengen en daarna zouden Esteban en Anna weg gaan. We verblijven in het plaatsje Chaweng. Heerlijk plekje met super eet marktjes en een mooi strand. Lichtblauw water en witte stranden is dit plekje wel. Toch heel raar dat er maar 1 bar op het strand is, maar we hebben er ook maar 1 nodig. Blijkbaar is reggae  enorm populair in Thailand want elke bar die ik zie is een reggae bar. Nu had ik besloten om langer op Koh Samui te blijven dan de bedoeling was. Ik merkte wel dat me lichaam een beetje moe was van al dat gereis en gefeest. Nu zit ik hier inmiddels al een dikke week en ga ik morgen weer terug naar Koh Phagnan. Ik heb het eiland alleen nachts gezien en ben wel benieuwd hoe het eiland er met daglicht uitziet. Hostel en boot ticket nog niet geboekt, maar dat dat komt vanzelf. En rond 9 april verlaat ik de eilanden en ga ik naar het Noorden toe. Enorm veel zin in want het Thaise nieuwjaar is in de week van 10 april en dit duurt 7 dagen. Er staat weer wat in de planning en dat is ook wel lekker na 7 dagen niks doen. Ik heb er zin in en hou je jullie op de hoogte.