Bali

3 juni 2016 - Bali, Indonesië

Hello all !

Nieuw avontuur en tijd voor een nieuwe reisverhaal. Je maakt zoveel mee dat je soms geen tijd hebt om even terug te blikken op alles en het in je blog te zetten.

Na een leuk weekend in Kuala Lumpur was het tijd om naar Denpasar ( Bali) te vliegen. 9 Mei aangekomen en lekker 2 dagen in Kuta gezeten. 11 Mei kwam mama dan eindelijk aan en kon onze vakantie beginnen ! Ten eerste was het super fijn om mama weer te zien na 2,5 maand ! 1e 4 dagen lekker bijgekomen in een heel mooi resort, en super lekker gegeten bij Jamies Italian. Kuta is erg toeristsich maar wel leuk om gezien te hebben.

Na deze heerlijk 4 dagen besloten we naar Ubud te gaan. Op 2 uur rijden van Kuta Beach. Ik had al op boeking.com een super leuk hotel gezien midden tussen de rijstvelden. Mama had de hotels een beetje aan mij overgelaten dus ze wist niet waar ze terecht zou komen. Toen we aan kwamen rijden dacht ze, waar zijn we nu weer beland. 1 van de mooiste plekken konden we niet hebben. Het was er erg klein maar we hadden het mooiste uitzicht ! Taman Bebek Resort. Koffer werd gedragen naar ons hutje, waar we uitzicht hadden op de rijstvelden en het zwembad. Wat me direct opviel in Ubud was dat het enorm groen is daar. Prachtig om te zien. 1e dag direct het centrum in geweest. Ondanks dat het super toeristisch was, hing er nog wel een relaxed sfeertje met allemaal leuke eet tentjes. S'avonds heerlijk gegeten waar we ook nog eens uitzicht hadden op een voorstelling. Allemaal meisjes van een school gingen dansen. Heel traditioneel voor een prachtige tempel. 2e Dag lekker bij het zwembad gelegen en van het uitzicht genoten. Op de 3e dag gingen we wild raften. Iemand die mij kent weet hoe leuk ik dat vind ( hoe heftiger hoe beter ). Hele wandeling moeten maken om bij de rivier te komen, we stonden te trillen op onze benen hahah. Prachtige route gedaan ! Nog nooit zoveel groen gezien en watervallen. Na afloop lekker Indonesische gegeten. Op de 4e dag gingen we naar het Monkey Forest. Het is er enorm toeristisch, maar het blijft leuk om apen te kijken. Ze lopen of hangen echt overal.

De volgende dag hadden we taxi rit van 3 uur voor de boeg. De reis ging naar Lovina ( Noorden van Bali ). Hier hadden we 2 nachten geboekt omdat we al gehoord hadden dat er niet zo heel veel te doen is. Waar we natuurlijk echt voor kwamen waren de dolfijnen. Elke ochtend komen de dolfijnen langs de kust tussen 6 en 7. Dus direct een boot gehuurd voor de volgende dag. Ondanks dat ik wel al vaak dolfijnen heb gezien, was dit erg indrukwekkend zo vroeg in de morgen met zonsopgang. De dolfijnen zwommen in groepen. Denk dat het in totaal misschien 25 dolfijnen waren. Prachtige foto's kunnen maken. Na afloop de hele dag lekker bij het zwembad gelegen voor ons huisjes, want ja we hadden onze eigen zwembad.

De volgende dag stond onze taxi chauffeur alweer klaar voor ons. Deze dag gingen we naar het eiland Nusa Lembongan. Ik had het echt 1 dag voordat we er heen gingen gelezen dat het prachtig moet zijn en het was maar een halfuurtje varen vanaf Bali. Om 11 uur namen we de boot en om 12 uur konden we al inchecken. We hadden een hutje geboekt op het strand. Je moest met een trap omhoog waar je dan je balkonnetje had en als de deuren open deed lag je al op bed. Het was dus niet groot, maar super gaaf. De badkamer moest je dan weer aan de achterkant met een trap naar beneden. Lekker in de openlucht douchen. Hier hebben we 3 volle dagen lekker gechilt. Op het eiland is er een cafe/restaurant die helemaal van je en het moest zijn. Bleek het op 500 meter van ons hutje te zitten. Je kan al wel raden waar wij lekker elke dag hebben gegeten. Hier heb ik dus heerlijke dagen gehad. De golven waren niet om te surfen, maar wel geweldig om in te zwemmen.

Na 3 dagen gingen we terug naar Bali en besloten we naar Seminyak te gaan voordat mama weer terug ging. We hadden een hotel op 20 meter van het strand. Ik ben op vele mooie plekken geweest, maar Seminyak heeft het leukste sfeertje. Ik heb de hele dag gesurft ( wat ik al na 30 minuten kon ) #geengrap #ikdenkdatikalproben en dan rond een uurtje of 5 komen er allemaal gekleurde zitzakken op het strand. Lekker een drankje doen terwijl je naar de sunset kijkt. Bij elke strandtent speelt een leuk band. We zijn ook nog naar een waterpark geweest in Kuta. Hier had ik dan met 2 meiden afgesproken waar ik in Thailand heb gereisd. Een andere jongen uit Nederland kon helaas niet mee. Leuke dag gehad en hebben WEER gegeten bij Jamies Italian ( het is gewoon heerlijk daar ). De volgende dag nog een half dagje gesurft en daarna was het tijd om mama naar het vliegveld te brengen. Toch wel raar om voor de 2e keer afscheid te nemen, maar ik heb 2 fantastische weken gehad ! Heel dankbaar. Het was wel leuk om te zien hoe snel je veranderd. Na zo'n lange tijd heel basic geleefd te hebben denk je ook echt op een gegeven moment dat je sommige luxe dingen niet meer nodig bent ( denken we dat niet allemaal soms ) maar ik betrapte mezelf erop hoe snel je weer in het oude kan vallen. Zeker als je weer van 2 week luxe terug moet naar het backpack leven.

Daarna ben ik nog 1 dag in Seminyak gebleven waar ik de 2 meiden weer zag en nog 4 andere Canadezen heb ontmoet. Met dit groepje besloten we naar de Gili eilanden te gaan. Ik zat direct weer in het backpack ritme en wat hebben we het daar leuk gehad. We gingen allemaal heen met het idee lekker niks te doen en lekker vroeg op bed te gaan. Nou het eiland fiets je rond in 15 minuten en we zijn elke dag opstap geweest. Op Gili T hangt gewoon een lekker sfeertje, je wilt er niet meer weg en het is er veel te leuk. Het eiland is zo klein, maar dat is het juist het leuke. Je komt de mensen zo vaak tegen. Op een gegeven moment zaten we met 30 man op het strand te genieten met een biertje in ons hand. Toch verliet ik dit eiland donderdag 2 juni, omdat ik 5 juni weer terug vlieg naar Maleisië. 3&4 Juni wou ik gebruiken om nog even lekker te surfen, aangezien ik daar verliefd op ben geworden. Helaas is het vandaag niet gelukt want ik lieg met koorts op bed, maar morgen ga ik zeker de hele middag surfen met een paar jongens uit Amerika. S'avonds afgesproken met Dani en zondag vlieg ik dan terug naar Maleisië. Hier ben ik 3 dagen alleen. De 9e komen er namelijk allemaal mensen mijn kant om me op te zoeken, hoe leuk is dat. Het leukste blijft wel dat ik Claudia 11 juni kan ophalen van het vliegveld ! En als ik haar opgehaald heb begin ik alweer aan me laatste maandje backpacken. Time flies when you're having fun ! Ik zou nog heel lang kunnen reizen ! Toch ben ik heel blij als ik 6 juli papa,mama,kayleigh en me vrienden weer kan zien.

laterrrrrrrrrrrr

1. Linda:
    3 juni 2016
    Wat een prachtige verhaal gerald en zo mooi omschreven.. wat fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt..liefs lin
  2. Diana viet:
    4 juni 2016
    Heerlijk allemaal zeg! Leuk om te lezen. Nog heel veel plezier!