Maleisië & Singapore

5 juli 2016 - Singapore, Singapore

Hello people

Helaas me laatste reis blog.

Eindelijk de tijd gevonden om te bloggen. Afgelopen 3 week in Maleisië was enorm gezellig, maar helaas slechte wifi. Nu ik voor een paar dagen weer terug ben in Thailand kan ik mooi terug blikken op de geweldige 3 weken in Maleisië.

5 Juni terug gevlogen van Bali naar Kuala Lumpur. 1e 3 Dagen heerlijk rond gelopen en  veel gefotografeerd. Kuala Lumpur is echt een wereld stad waar je heerlijk kan rondlopen. Van luxe winkel centra tot street food in China Town. 9 Juni de bus gepakt naar Melakka. Op 2 uur rijden van KL. 2 Nachten is voldoende. Het kleine dorpje heeft veel Nederlandse invloeden. Zo is de grootste kerk daar van Nederlandse afkomst. Ook heb je er een hele leuk markt met allemaal lekker dingen uit Maleisië. Na 2 nachten namen we de bus terug naar KL. Ik ben direct vertrokken naar het vliegveld om Claudia op te halen. Wat was dat een leuk moment om Claudia na 3,5 maand weer te zien, en dat in Maleisië. De taxi genomen naar ons hostel. Reggae Mansion is echt een aanrader. Je hebt lekkere bedden, alle backpackers zitten hier, zit vlakbij China Town en het heeft een dakterras met uitzicht op de twin towers en the KL tower. Er is ook elke avond feest op het dak terras. We hadden eigelijk 2 nachten geboekt, maar Kl is zo groot en het hostel was te leuk om na 2 nachten al weg te gaan. Uiteindelijk 2 nachten bij geboekt. Toch wouden we nog niet weg, maar het was een goed besluit om weg te gaan. Ik denk dat we er anders nog heel lang hadden gebleven. Na het uitchecken de bus gepakt naar The Cameron Highlands. The Cameron Highlands staan bekend om jungle en de thee plantages. We hadden 2 nachten geboekt want er is verder niet zo heel veel te doen op de jungle trekking en de thee plantages na. We sliepen in een Guesthouse waarvan de eigenaar heel druk was. Direct bij binnenkomst moesten we aanschuiven aan tafel en eten. Direct de tour geboekt en vroeg slapen. De volgende dag stond de tour van 9 tot 6 gepland. Eerst hebben we de jungle trekking gedaan, uur de jungle in om vervolgens de grootste bloem ter wereld te zien. Heel gaaf om te zien !  2 Uur later werden we met landrovers gebracht naar een lunch plek, waar we heerlijk Indisch hebben gegeten. Vervolgens gingen we naar een strawberry Farm. Leuk om te horen dat ze eigenlijk uit Nederland komen. Als laatste gingen we naar the mossy forest. Net een scene uit een horror film. Je kon niks zien. Ook hier hebben we een trekking door het bos gedaan. Rond 6 uur kwamen we terug en gingen we direct street food eten ( wat ik erg ga missen ). Later in de avond hebben we voetbal gekeken. Er was ook maar 1 bar dus iedereen kwam daar. Ook werd ik gebeld door Kayleigh dat ze geslaagd was voor haar diploma. Leuke avond dus ! De dag erna bus nummer 223761 gepakt. Nu ging de reis naar Penang, Georgetown. Op aanrader van Josh hadden we tipsy tiger hostel geboekt. De naam zegt het al, een grote party hostel. Je gaat met het hele hostel indrinken en daarna opstap, wat erg gezellig is. Overdag de bus gepakt om de stad een beetje te bekijken. Mooie stranden zijn er niet. Later in de avond werd er een beerpong wedstrijd gehouden. Samen met dani zijn we 4e geworden van de 16. Uiteindelijk boeit het je niet meer want je raakt het balletje toch niet meer na zoveel drank. Ook hierna weer opstap geweest met het hele hostel. We hebben hier heel veel vrienden gemaakt. We noemde het groepje ook Penang Pirates. Op onze laatste dag heb ik de street art bekeken van Penang. Het hostel heeft een route uitgestippeld. Heel indrukwekkend om te zien.

Om 10 uur hadden we een bus geboekt naar The Perhentian Islands. Op Ko Tao na was dit een van de mooiste eilanden waar ik ooit ben geweest ! Na 1 nacht alleen te zijn geweest met Claudia kwam de volgende dag de hele vriendengroep ons achterna, hoe vet. Ook hier gingen er weer genoeg drankjes naar binnen. Er was maar 1 bar die Rum met 3 cola goedkoop verkocht. Hier trouwens 7 nieuwe drankspeeltjes geleerd. Op ons laatste dag gingen we met ons allen snorkelen. Eerst een hele grote schildpad gezien. Deze schildpad kwam trouwens heel dichtbij en was waarschijnlijk een meter. Daarna bij een vissersdorpje gegeten. Het leukste moest nog komen. We hebben gezwommen met haaien. 1 van de spannendste snorkel trips die ik heb gehad. Onze laatste stap was op een verlaten Eiland. Witte strand en super helder water. We moesten zwemmen naar het strand en toen spotte ik ook nog baby haaien. Overigens ook gestoken door duizenden kwallen. Het eiland verlaten na 5 nachten om nog 1 nacht in Kl te spenderen. Wat ga ik Maleisië missen. Hier kom ik zeker nog terug ! Want Claudia en ik wouden nog even een paar dagen Thailand pakken voordat we naar Singapore gingen. Gevlogen naar Koh Samui ( goeie herinneringen aan deze plek ) Lekker een paar dagen op het strand en oude bekenden opzoeken. Daarna nog een 2 dagen Bangkok gedaan. Claudia even voorgesteld aan khosanroad. Ook zijn we naar the Lebua state tower geweest. Hier is een scene opgenomen van The hangober 2. Geen biertje voor een euro maar 2 drankjes voor 20 euro. Geweldig uitzicht en een avond om nooit te vergeten

1 Juli vlogen we dan naar Singapore, om mijn laatste dagen van mijn reis hier te spenderen. 1e Dag direct de night safari gedaan. Heel gaaf om om in het donker door de dierentuin te lopen. Dag 2 in Singapore was super leuk. We gingen namelijk naar Universal Studios Singapore. Hoorde dat deze het zelfde is als de pretpark in Orlando. 6 uur lang zijn we er gebleven. Je voelt je net een klein kind als je daar rond loopt. De volgende dag was dan de dag, de dag dat we konden inchecken in Marina Bay Sands.  Dit hotel hadden we al 2 maand geleden geboekt. Onze kamer had uitzicht op gardens by the bay en het heeft een infinty pool. We voelde ons heel cool. Zeker even wennen na alle hostel die ik gehad heb. Onze laatste avond samen goed afgesloten. De volgende dag weer terug naar mijn hostel,  tassen gedumpt en lekker wezen rondlopen. 8 uur de taxi gepakt naar het vliegveld en goodbye gezegd voor 48 uur hahah. Leukste 3,5 weken gehad met haar. Dankbaar.

Nu is het dan tijd om me laatste zinnen op te schrijven. Mijn reis zit er helaas op. Bijna 5 maand van huis. Ik zou eigenlijk nog heel lang kunnen reizen, maar ik heb wel weer zin om iedereen te zien. Ik kijk terug op de mooiste periode uit mijn leven. Heb de mooiste plekken mogen zien, heel veel mensen leren kennen, vrienden voor het leven gemaakt, verschillende culturen leren kennen en genoeg gefeest ! Ze zeggen als je eenmaal je 1e backpack reis hebt gehad, dat je daarna verslaafd bent. Ik denk dat dat klopt, want er zijn nog zo veel plekken die ik wil zien. Ik ga nu me backpack vol proppen met kleren en me vliegtuig halen. CU soon Amsterdam !