Bangkok & Ko Tao

21 maart 2016 - Ko Tao, Thailand

. อยากรบกวน ( hallo allemaal )

Veel gebeurd afgelopen week maar ik begin bij het begin. Zondag 12 Maart vloog ik van Hanoi ( Vietnam ) naar Bangkok in Thailand. Eindelijk ! Hier heb ik zo lang naar toe geleefd en na 2 week Vietnam had ik echt zin om Thailand te gaan verkennen. Rond 6 uur aangekomen in Bangkok ging ik direct opzoek naar een taxi. Dit was nogal moeilijk want er stond een rij van hier naar........ Uiteindelijk de taxi kunnen delen met 2 meisjes uit Duitsland zodat we de kosten konden verdelen. En dan kom je aan op het bekendste straatje van Bangkok, backpackers place, Khao San Road. Hier vind je alle backpackers, tuk tuks, bars, restaurants en genoeg winkeltjes. Wat een chaos. 5 minuten lopen naar me hostel en ik was er al. Daar heb ik Dennis leren kennen. Een leuke gast uit Duitsland. Direct wat mee wezen drinken en daarna lekker wezen slapen. De volgende dag besloot ik nieuw Bangkok te verkennen. Dit is het moderne centrum van Bangkok. Door het verkeer was het 3 kwartier rijden. Eenmaal aangekomen stikt het van de shopping malls en eet kraampjes, wat een wereld stad ! Omdat het natuurlijk zo ontzettend warm was ben ik af en toe een shopping mall in gelopen voor de heerlijke airco haha. Vroeg in de avond was ik weer terug in het hostel en besloten Dennis en ik wat te eten. Normaal was ik hier nooit wezen eten maar het mensen uit het hostel zeiden dat je daar ontzettend goed kan eten, en het was nog lekker ook. Rond 8 uur ging Dennis weg want hij ging met de bus naar Ko Tao. Ik besloot nog even 1 drankje te doen. 5 Minuten later kwamen er een jongen en meisje naast me zitten en ze waren Nederlanders en we hadden direct een klik. Heel gaaf. Jasper uit Nederland en Ellen uit België. En echt nog geen 10 minuten later kwamen er 2 meisjes naast ons zitten die ook Nederlands waren. Zit je dan gezellig met 5 man. Na veel drankjes en gezelligheid gingen we rond 3 uur slapen in ons eigen Hostel. De volgende dag hebben Jasper, Ellen en ik de tempels in Bangkok bezocht. Dat was super interessant en warm. Alles is bijna van goud en je weet niet waar je moet kijken zo mooi is het. We waren er van 10 tot 12. Daarna zijn we gezellig wat gaan eten. Ja veel eten dat doe je hier wel. Toen we net ons eten ophadden kwam er een jongen op ons af lopen. Ook een Nederlander en hij vroeg of hij er bij kon zitten. Natuurlijk kan dat ! Wiebe. Daar ook een paar drankjes mee gedaan en toen besloten we naar het Hostel te gaan om ons om te kleden en naar een park te gaan. Eenmaal bij het hostel hebben we Anna ontmoet. Ook heel relaxed. Dus uiteindelijk zit je in een park en eet je die avond met een groep van 6 Nederlanders en 1 Belg. Wat een gezelligheid allemaal. Op Anna na zijn we s'avonds allemaal op stap geweest. Op Khoa San Road is het een en al feest. In de Bars en zelf midden op straat. Na veel en veel te veel biertjes heb ik ook nog een schorpioen gegeten. Geloof me, het was echt niet te eten. Wel een ervaring rijker. Rond 4 uur wezen slapen. De volgende dag zijn Anna, ik en en de andere 3 Nederlanders naar een floating market geweest. Helaas was het een uur rijden en werden we ook opgelucht voor een paar euro. In het begin maakt je dat heel boos maar uiteindelijk denk je, waar hebben we het ook over. Een floating market is dus een markt waar je door heen kunt varen. Ze verkopen eten en spulletjes op bootjes. Enorm gaaf ! Helaas was er ook een kraampje met dieren en ik zag direct al een slang. Helaas stopt je bootje bij elk kraampje en ik voelde de bui al hangen. Ik zei met een bange stem'' please do not go there i'm afraid of snakes. Tourlijk kunnen ze op dat moment dan geen engels en we stopte er. Je kon echt aan me merken dat ik het niet leuk vond en dat ik direct uit het bootje wou stappen. De man met de slang vroeg of we er mee op de foto wouden in ruil voor geld en ik zei direct nee. Toch wou hij de slang  in ons bootje stoppen en ik zat ook nog eens vooraan. Ik wist niet hoe snel ik weg wilde. Ik was aan het schreeuwen en voelde me echt een klein kind die bijna kon janken hahaha. Gelukkig zagen ze toen in dat ik het echt echt niet leuk vond en gingen we verder. GELUKKIG !! Rond half3 waren terug bij onze hostels en gingen we nog samen wat eten met ons 7e. Anna en ik namen de nachtbus om 6 uur richting Ko Tao.

Na afscheid te hebben genomen gingen we bepakt en al richting de bus. Om half 7 vertrok de bus en om Half 4 kwamen we aan bij de haven. Hier moesten we nog 2 uur wachten op de boot. Later in de ochtend kwamen aan en liepen we naar onze hostels. We konden niet dezelfde hostels bezoeken. Het was maar 5 minuten lopen van elkaar dus dat viel mee. Die zelfde dag hebben we lekker niks gedaan, we waren namelijk al bijna 48 uur wakker en waren dus erg moe. S'avonds de zonsondergang bekeken en daarna lekker wezen eten. De volgende dag gingen we naar Shark Bay waar je normaal haaien kunt spotten. We namen de boot taxi wat al een ervaring opzicht was. Je ziet zo de mooiste plekjes. Helaas geen haaien gezien maar wel een lekker strand dagje gehad. In de avond lekker wezen eten en drankjes gedaan in leuke bars. Elke ochtend gingen we ook heerlijk ontbijten bij Coconut Monkey. Een heel gaaf tentje waar je allemaal gezonde dingen kon krijgen smoothies,  shakes, granola en nog veel meer. Ook had je heerlijk Energie Balls. Chocolade of honing balletjes die super lekker zijn en voor energie zorgen. Gister ( 20 maart ) zijn we met een eigen boot wezen varen en snorkelen op verschillende plekjes. Het was een hele mooie dag ! Mango Bay was echt zo mooi en niet druk. Ik denk dat dit plekje het mooiste plekje is waar ik ooit heb gesnorkeld.

S'avonds besloten we te gaan BBQ-en. Iedereen heeft wat gemaakt. Van Ribs, Hambrgers, Courgette met kaas, Hamburgers en Salade met avocado. Een avond om nooit te vergeten. We waren met 5 personen. Ik, Anna, 2 meisjes uit Engeland en Ierland en nog een jongen uit Argentinië. Met dit groepje zijn we vandaag (21 maart) ook vertrokken naar Ko Phagnan. Dit beloven nog 4 mooie dagen te worden of 3 mooie nachten. Het is hier namelijk alleen maar feesten. Vanavond hebben we een jungle party en morgen het bekende Full Moon party, ik ben benieuwd ! Hierover praat ik jullie snel bij.

1. Henk en Jannie:
    21 maart 2016
    Super Gerald, weer een mooi verhaal en leuk je dat je geniet.
  2. Richard en jacq:
    21 maart 2016
    wat heb je het leuk man!!! super om je zo een beetje te volgen. het is echt genieten he!! top! groetjes van ons
  3. Linda:
    21 maart 2016
    Hoi gerald..... gelukkig zo te lezen ben je helemaal op je plekje.... wat fijn voor je dat je ook wat mensen om je heen hebt.....mooi verhaal ger en zo blijven we op de hoogte... dikke knuffel lin
  4. Jannie olthof:
    21 maart 2016
    hallo gerald weer een heel mooi verhaal en zo te lezen heb je veel plezier wij zijn blij voor jou dat je nu wat meer mensen om je heen heb en geniet er maar lekker van liefs opa en jannie