Grote stap

4 maart 2016

Hallo allemaal ! Toch maar besloten om een reis blog bij te houden. Als je in je eentje aan het reizen bent dan heb je veel tijd voor jezelf die je maar beter goed kunt benutten. Vrijdag 29 Februari was het dan zover. Mijn reis naar Azië. Op Schiphol werd ik nog heel lief door goeie vrienden en familie uitgezwaaid. Eenmaal door de douane had ik al gauw door dat mijn vlucht een uur vertraging had. Dus een uur later kwam ik aan de bij de gate en kon ik nog een uur wachten. 2 uur vertraging gehad in totaal. Nu had ik al snel bedacht dat ik mijn vlucht van Jakarta naar Ho Chi Min City niet ging halen. Kwart voor 6 ging ik de lucht in met stress voor de volgende vlucht, dan is 13,5 uur heel erg lang. Eenmaal op Jakarta aangekomen had ik dus me vlucht gemist. Ik liep direct naar de vliegtuigmaatschappij toe en proberen te regelen dat ik op de volgende vlucht mee kon. Helaas ging deze pas een dag later en dat zou dus betekenen dat ik een hotel moet regelen en een dag later pas aankom op bestemming. Hier had ik totaal geen zin in. Na 2 uur op een kantoor te hebben gezeten kreeg ik de mededeling dat ze me op de vlucht van Jakarta naar Hong Kong hadden gezet. Deze vlucht ging pas om 23.45. 6 uur vliegen. En dan zou ik daar een tussen stop hebben van 2 uur en dan nog 2 uur moeten vliegen naar Vietnam. Ook hier had ik geen zin in maar alles was beter dan een hotel moeten zoeken en opnieuw te moeten inchecken. Uiteindelijk heb je geen keus en kun je 9 uur wachten op je vlucht naar Hong Kong. Uiteindelijk is alles goed gekomen want ik had een hele rij voor me zelf in het vliegtuig en kon ik dus lekker languit liggen. ( En het vliegveld van Hong Kong was erg indrukwekkend ) dus ipv van dinsdag middag 5 uur kwam ik woensdag ochtend 11 uur aan in Ho Chi Min city. Ik was erg moe van mijn lange reis en dan kom je aan in een enorm drukke stad met alleen maar scooters. Erg indrukwekkend maar ook overweldigend. Na dat ik eerst goed geslapen had ging ik de volgende dag de stad in. Ik ben eerst naar de beroemde Ben Thanh-markt geweest. Ook heb ik het bekende oorlogsmuseum bezocht wat ook erg indrukwekkend was. Helaas heb ik hier allemaal geen foto's van omdat het hotel mij adviseerde camera's en telefoons in hotel te laten omdat de stad toch nog erg gevaarlijk was. Vandaag ( vrijdag 3 maart ) vroeg uitgecheckt en een taxi genomen naar het station. Hier nam ik de trein  van 09.00 die maar liefst 7 uur duurde haha. Rond 16.00 aangekomen in Nha Trang, wat voor vele alleen maar een tussen stop is maar i mij lijkt het wel even lekker een paar dagen strand. Daarna zie ik wel weer verder :) file:///Users/geraldmesschendorp/Desktop/IMG_0655.jpg

1. Riny Olthof:
    4 maart 2016
    Hoi Gerald, wat een belevenis! Wij genieten van je reisverhalen en hopen dat je er mee door gaat. Geniet van je reis en hou ons op de hoogte. Liefs Riny
  2. Mister wind dude:
    4 maart 2016
    Life is all about exploring....dude.
    Have fun...
  3. Pim:
    4 maart 2016
    Gaaf man, ik blijf je volgen. Veel plezier.
  4. Eefje drenth:
    4 maart 2016
    wat een avontuur gaaf en wat leuk dat je een blog bij houdt de dingen waar je tot nu toe bent geweest heel herkenbaar omdat we daar zelf ook waren een paar jaar geleden !!Geniet en we gaan je volgen !! Goede reis xxx
  5. Diana viet:
    4 maart 2016
    Leuk dat je een blog bijhoudt Gerald! Al veel beleeft dus de eerste dagen, zal wel even wennen zijn allemaal. Veel plezier!
  6. Linda:
    4 maart 2016
    Heey gerald echt super stoer van je...petje af hoor vind het een hele belevenis voor jou...succes en wat een indrukwekkende verhaal... xxx xx linda
  7. Elida en kids:
    4 maart 2016
    Hee beste vriend de kop is er af en leuk dit bij houden dan lijkt het net of je dicht bij bent.hee geniet met volle teugen en doe alles wat je kan doen. Enyou your trip white love en happynes☺☺☺
  8. Papa:
    5 maart 2016
    Ger, ik ben bere trots op jou. Het begin is wat stroef maar daarvoor komt er de komende maanden vele mooie dingen voor terug.❤️❤️❤️
  9. Sandra de Boer:
    5 maart 2016
    Echt een hele onderneming van jou...super!!! Ik wens jou heel veel plezier en veel nieuwe ervaringen en belevenissen toe! Groetjes Sandra
  10. Henk en Jannie:
    6 maart 2016
    He Gerald super man leuk dat je toch een blog hebt, we blijven je volgen geniet ervan, we wachten al op je volgende verhaal.
    ps zoek wel een goede kapper daar he pffffff anders puinruimen in aug.
    gr Henk Jannie
  11. Sigrid:
    7 maart 2016
    Hey Gerald, leuk om zo mee te kunnen genieten van je reis! ( Al begon het wat minder leuk voor je.) Heerlijk om te gaan en staan waar je wilt. Inmiddels lekker bijgekomen aan het strand? Benieuwd naar de volgende verhalen! Liefs X